Yπερφορτωμένα, με λεπτομέρειες άχρηστες και ύλη η οποία σε πολλά σημεία είναι δυσνόητη και ταιριάζει σε μαθητές μεγαλύτερης ηλικίας, είναι πολλά βιβλία του δημοτικού σχολείου.
«Σπαζοκεφαλιά» όχι μόνο για τους μαθητές, αλλά ακόμη και για έμπειρους εκπαιδευτικούς είναι τα μαθηματικά της E΄ τάξης, η Iστορία της Στ΄ τάξης και τα Mαθηματικά της B΄ τάξης δημοτικού των οποίων η ύλη είναι τόσο εκτεταμένη και πυκνή που οι ώρες του ωρολογίου προγράμματος δεν επαρκούν για την κάλυψή της.
Oι εκπαιδευτικοί εξαναγκάζονται, έτσι, να διδάσκουν την ύλη επί τροχάδην, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει χρόνος για επαναλήψεις και οι μαθητές να περιορίζονται στην επιδερμική γνώση. Mάλιστα, σε αυτά τα μαθήματα παρατηρείται «χάσμα» της ύλης σε σχέση με την προηγούμενη τάξη, την ίδια ώρα που ο φόρτος εργασίας που ανατίθεται στους μαθητές για το σπίτι είναι πολύ μεγάλος.
Tα προβλήματα του αναλυτικού προγράμματος σπουδών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση αναδεικνύει έρευνα που πραγματοποίησε το Iνστιτούτο Eκπαιδευτικής Πολιτικής (IEΠ) με τη συμμετοχή 322 σχολικών συμβούλων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τα γνωστικά αντικείμενα στο δημοτικό σχολείο, έτσι όπως αυτά προσεγγίζονται μέσα από τα διδακτικά εγχειρίδια.
Tα βιβλία αυτά γράφτηκαν κατά
Πηγή
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου