Αλλαγές στο σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων από το σχολικό έτος 2015 - 2016, διάκριση των προτύπων από τα πειραματικά σχολεία, καθώς επίσης αλλαγές στη διαδικασία επιλογής νέων στελεχών εκπαίδευσης (διευθυντές, προϊστάμενοι σχολικών μονάδων και διευθυντές εκπαίδευσης), περιλαμβάνει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας που συζητείται σήμερα στις 12 το μεσημέρι στην Ολομέλεια της Βουλής.
Με στόχο την παροχή περισσότερων διεξόδων στους υποψηφίους της επόμενης σχολικής χρονιάς, αλλά και στον μη αιφνιδιασμό τους με μέτρα που θα ανέτρεπαν τον προγραμματισμό τους, το υπουργείο Παιδείας προχωρά στις παρακάτω ρυθμίσεις:
Στις εξετάσεις εισαγωγής του σχολικού έτους 2015-2016 δίνονται στους μαθητές και στις μαθήτριες οι εξής δυνατότητες:
α) Να δώσουν εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα και να είναι υποψήφιοι σε ένα μόνο επιστημονικό πεδίο, όπως προβλεπόταν από το πρόσφατα νομοθετημένο σύστημα εισαγωγής.
β) Να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε ένα δεύτερο επιστημονικό πεδίο, αν επιλέξουν και ένα 5ο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.Όλοι οι υποψήφιοι, ανεξάρτητα από την ομάδα προσανατολισμού, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μέσα από τρία επιστημονικά πεδία, το ένα ή τα δύο επιστημονικά πεδία στα οποία θα έχουν πρόσβαση.
Κάθε ομάδα προσανατολισμού έχει τρία κοινά μαθήματα που απαιτούνται σε όλα τα επιστημονικά πεδία όπου έχει πρόσβαση η ομάδα προσανατολισμού. Το τέταρτομάθημα αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο.
Με ένα διαφορετικό τέταρτο μάθημα ανοίγεται η δυνατότητα πρόσβασης σε δεύτερο επιστημονικό πεδίο.
Για όλα τα γνωστικά αντικείμενα (Μαθήματα Γενικής Παιδείας, Μαθήματα Προσανατολισμού και Μαθήματα Επιλογής) θα ακολουθηθούν προγράμματα σπουδών ήδη εγκεκριμένα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ή το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που αντιστοιχούν σε επίσης ήδη εγκεκριμένα σχολικά εγχειρίδια, τα οποία θα οριστούν με υπουργική απόφαση.
Επίσης το σχέδιο νόμου με τον τίτλο «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση» περιλαμβάνει τα εξής θέματα:
-Διαχωρισμός Προτύπων - Πειραματικών Σχολείων
- Παύση της επιλογής θεμάτων από την Τράπεζα Θεμάτων για την Γ’ τάξη του Λυκείου (που έχει άμεση σχέση με την εφαρμογή του νέου συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση)
- Επαναφορά τομέων/ειδικοτήτων και διαθέσιμων εκπαιδευτικών της Τεχνικής Εκπαίδευσης
- Νέο σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης
- Επαναφορά διαγεγραμμένων φοιτητών/τριων
Σύμφωνα με το νέο σύστημα που προτείνεται για τους διευθυντές σχολικών μονάδων:
- Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να θέσουν υποψηφιότητα για διευθυντές σχολικών μονάδων καταθέτουν αίτηση και φάκελο υποψηφιότητας στο οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο όπου εμπεριέχονται και αποδεικνύονται τα τυπικά τους προσόντα.
Απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα είναι η 8ετής διδακτική προϋπηρεσία. Ως επιπλέον μοριοδοτούμενα προσόντα των υποψηφίων θεωρούνται η διοικητική εμπειρία, η διδακτική εμπειρία, η παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτισή τους (66% επί της συνολικής μοριοδότησης) και η γνώμη του Συλλόγου διδασκόντων του σχολείου, στο οποίο επιθυμούν να βάλουν υποψηφιότητα (33% επί της συνολικής μοριοδότησης).
- Κάθε υποψήφιος/α μπορεί να βάλει υποψηφιότητα σε δυο το πολύ σχολικές μονάδες, εφόσον έχει υπηρετήσει σε αυτές την τελευταία πενταετία.
- Υποψήφιος που συγκεντρώνει ποσοστό μικρότερο του 20% των ψήφων, κατά τη διαδικασία ψηφοφορίας στον σύλλογο διδασκόντων, αποκλείεται της περαιτέρω διαδικασίας επιλογής, καθώς θεωρείται ότι δεν ικανοποιεί επαρκώς το κριτήριο αποδοχής εκ μέρους της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Η ψηφοφορία είναι μυστική και απαιτείται η αυξημένη απαρτία (66%) του συλλόγου διδασκόντων. Σε αυτή δικαίωμα ψήφου έχουν οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας, μόνιμοι και αναπληρωτές.
Όσον αφορά στους διευθυντές εκπαίδευσης:
- Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να θέσουν υποψηφιότητα για διευθυντές Εκπαίδευσης καταθέτουν αίτηση και φάκελο υποψηφιότητας στο οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο όπου εμπεριέχονται και αποδεικνύονται τα τυπικά τους προσόντα.
- Απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα είναι η 10ετής διδακτική προϋπηρεσία. Ως επιπλέον μοριοδοτούμενα προσόντα των υποψηφίων θεωρούνται η διοικητική εμπειρία, η διδακτική εμπειρία, η παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτισή τους (66% επί της συνολικής μοριοδότησης) και η γνώμη των διευθυντών Σχολικών Μονάδων της Περιφέρειας, στην οποία επιθυμούν να βάλουν υποψηφιότητα (33% επί της συνολικής μοριοδότησης).
Κάθε υποψήφιος μπορεί να βάλει υποψηφιότητα σε δυο το πολύ Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Υποψήφιος που συγκεντρώνει ποσοστό μικρότερο του 20% των ψήφων, κατά τη διαδικασία ψηφοφορίας από τους Διευθυντές Σχολικών Μονάδων, αποκλείεται της περαιτέρω διαδικασίας επιλογής, καθώς θεωρείται ότι δεν ικανοποιεί επαρκώς το κριτήριο αποδοχής εκ μέρους της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Τα κριτήρια
- Συνολικά το κριτήριο της επιστημονικής - παιδαγωγικής συγκρότησης και κατάρτισης αποτιμάται με 9 έως 11 μονάδες κατ' ανώτατο όριο, από τις οποίες διδακτορικό δίπλωμα 4 μονάδες και μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών 3 μονάδες. Σε περίπτωση που ο υποψήφιος κατέχει διδακτορικό δίπλωμα και μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών λαμβάνει κατά ανώτατο όριο 4 μονάδες. Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός έτους δεν μοριοδοτείται. Διδακτορικό δίπλωμα ή μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών που ήταν αναγκαίο προσόν για τον διορισμό δεν μοριοδοτείται. Η κατοχή δεύτερου μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου σπουδών δεν μοριοδοτείται επιπροσθέτως...
- Το κριτήριο της υπηρεσιακής κατάστασης, καθοδηγητικής και διοικητικής εμπειρίας αποτιμάται με 14 μονάδες κατ' ανώτατο όριο, από τις οποίες η υπηρεσιακή κατάσταση έχει 11 μονάδες κατ' ανώτατο όριο.
- Συμβολή στο εκπαιδευτικό έργο - Προσωπικότητα - γενική συγκρότηση έχει 12 μονάδες κατ' ανώτατο όριο.
Ως διευθυντές Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας, με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα για δέκα τουλάχιστον έτη, από τα οποία τουλάχιστον επτά σε σχολεία της οικείας βαθμίδας.
Ως διευθυντές σχολικών μονάδων και ΕΚ επιλέγονται εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας με δεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα για οκτώ τουλάχιστον έτη στην Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Επίσης, διαχωρίζονται απολύτως τα πρότυπα από τα πειραματικά σχολεία. Πρότυπα παραμένουν μόνο οκτώ, τα λεγόμενα «ιστορικά» σχολεία: Βαρβάκειο Πρότυπο Γυμνάσιο, Πρότυπο Γυμνάσιο Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά, Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων, Πρότυπο ΓΕΛ Βαρβακείου Σχολής, Πρότυπο ΓΕΛ Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά, Πρότυπο ΓΕΛ Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, Πρότυπο ΓΕΛ Αναβρύτων.
Επίσης προβλέπεται ότι για την απόλυση των μαθητών απαιτείται γενικός μέσος όρος τουλάχιστον 9,5, ο οποίος προκύπτει από τον μέσο όρο των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων.
Πηγή
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου